Від тоталітаризму до демократії

The Observer

Молодий ірландець Вільям Борн взяв кредит у 100 тисяч фунтів стерлінгів для заснування газети. Своє дітище він назвав «The Observer» (у перекладі з англ. «Спостерігач»). Газета вперше вийшла 4 грудня 1791 року в неділю і стала однією з найстаріших недільних газет Європи, яка видається і сьогодні. Себе як бізнесмена він явно переоцінив, бо гроші від газети не встигали покрити борги. Вільяму довелося її продати. Так як довго її купувати ніхто не хотів, а борги накопичувалися і сягали 1600 футів стерлінгів, він змушений був віддати її своєму брату, багатому бізнесмену, який мав надію перепродати її державі. Уряд запропонував йому фінансову допомогу за те, що газета належатиме йому і виступатиме проти радикалів. У відкриту уряд боротися проти лівих партій не став, а лише використовував видання.
Чотири шпальти газети все ніяк не могли стати популярними, фінансова підтримка держави не приносила бажаних доходів, саме тому її продали Вільяму Іннелу Клементу. Газета перетворилася у менш політизовану публіцистику, та перевищити тираж у 15 тисяч їй так і не вдалося.

У 1812 році «The Observer» стала однією з найвідоміших газет Великобританії. Один із її журналістів був свідком вбивства прем’єр-міністра. Після цього газета стала популярною, та грошей для збільшення накладу не вистачало.
У 1905 році власником стає лорд Норткліф, який зробив повну реорганізацію редакції. Під його керівництвом газета стала органом політичного впливу і її тираж збільшився до 40 тисяч примірників. У 1948 році редактором призначають Девіда Валдофа. Саме він зробив газету «The Observer» справжньою демократичною пресою.

Наталя Климко
газета «The Observer»

Leave a Reply